Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

zondag 22 mei 2011

Maasdijk Marathon Oss

Tevreden. Dat is het gevoel dat ik heb over de marathon van vandaag.
Het weer is prachtig, en de organisatie goed.
De tijd van 3:39 stemt me tevreden.

Vanmorgen al op tijd vertrokken met al mijn supporters, naar het gemaal in Gewande bij Rosmalen. Hier komen we een aantal bekenden tegen (oa eric van de hardloop4daagse) verder nog Andre te brake, loper van de loopgroep Lichtenvorde die zijn eerste marathon gaat lopen.

mijn suporters bewonderen de roeiers.


Vanaf 11.00 worden achtereenvolgens de roeiers, de skeelers en de Steppers weggeschoten en vervolgens zijn wij als marathonlopers aan de beurt. Het is geen grote groep. Man of 75 schat ik zo. Dat is eigenlijk maar goed ook want het is smal op de dijk. Ondertussen is in Lith-oyen ook de Triatlon vertrokken.
Mian en de kinderen gaan gezellig lunchen bij vrienden in Oss en komen me na afloop weer opvangen in Ravestein.

Het parcours gaat over de dijk langs de uiterwaarden van de maas en regelmatig van de dijk af door de de verschillende plaatsjes. ik kom door plaatsjes waar ik nog nooit geweest ben, zelfs waar ik nog nooit van gehoord heb, Maren, Kessel,Teeffelen, Macharen, Megen, Diedem, Dedem. Het is een karakteristiek polderlandschap met prachtige sfeervolle dorpjes.

De eerste 10 km houdt ik me in en langzaamaan kom ik in een aardig ritme. Er zijn vele mensen langs het parcours en op vel plekken is gezellige muziek. Gelukkig is er ook voldoemde water, elke 4 km is er een officiële waterpost maar ook de mensen hebben vaak een tafeltje vol met bekertjes drinken staan. Met 1:43 halverwege ben ik zeer tevreden al weet ik dan al dat ik zeker geen negatieve split ga lopen. Daarvoor gaat het niet goed genoeg. Na 25 km gaan de km tijden langzaamaan achteruit met als dieptepunt rond de 33 km waar de km tijd over de 6 minuten heen gaat. Na 35 km gaat het echter weer beter en breng ik stap voor stap de km tijden terug naar 5:30, 5:15 en de laatste 2 km gaan zelfs weer binnen de 5 minuten.
Hoewel dit geen topsnelheden zijn, ben ik gezien de beperkte voorbereiding toch tevreden vooral het herstel in de wedstrijd geeft een goed gevoel.

Bij de finish staan Mian, Henk-Jan, Judy en de kinderen mij op te wachten.
Ook Roel spreek ik nog even, ook longontsteking gehad en hier de halve gelopen. Helaas ging dat minder goed en heeft hij moeten uitstappen.
Andre te brake uit Lichtenvoorde finished in een mooie 3:34

Over 3 weken de Hardloop4daagse in Apeldoorn. Ik heb er nu al zin in.

3 opmerkingen:

Edwin zei

Ja je kan het wel! Gefeliciteerd met het resultaat. Geen toptijd? Who cares! Fijn dat het lopen weer gaat. Voor mij helaas geen hardloop4daagse. Dit jaar kies ik voor mijn gezin. We gaan elkaar weer treffen

Keesdeloper zei

Je bent weer mooi op de weg terug. Succes in Apeldoorn

Roel zei

Hoi Wouter,

ik dacht je te zien passeren bij de start van de halve, maar voor ik het besefte was je al voorbij. Proficiat jongen. Je blijft de marathons aan elkaar breien alsof het niks is.
Ik ging gisteren testen op de halve, maar ben met de voetjes op de grond gekomen. Ik moest vaststellen dat het lichaam niet gerecupereerd is na de zware longontsteking. Ik heb geen weerstand meer. De eerste 5 km gingen erg goed en kon ik me in de kop van de wedstrijd nestelen. Omdat ik op het gevoel liep, had ik niet direct door dat ik wat te snel ging. Bewust het tempo een beetje laten zakken en beginnen tempolopen. Maar dat ging ook maar een 7 tal kilometer. Toen was het al leeg. Dat zit dus niet goed. Ook bij de trainingen kan ik geen snelheid houden. De lange trage duurlopen gaan zonder probleem. Ik bespreek met de coach of ik niet beter af zie van mijn natuurmarathon La Roche. Ik keek er nochtans naar uit. Het begint al wat lang te worden dat ik nog eens een marathon liep.
Ik heb je niet meer gezien na de wedstrijd. Misschien moet ik toch nog maar eens afzakken naar 'Den Nederland'.
Groeten aan Mian en de kids !!!