Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

zondag 17 juli 2011

Diever

Als ik de weg die ik gekomen bent terug moet lopen raak ik nogal eens het spoor bijster.
Een paar jaar geleden na de marathon in Diever liep ik half Diever door voor ik weer bij het Dingspilhuus was. Nu is Diever niet zo groot, maar met pijnlijke en stijve benen is het al gauw een heel eind.
Gisteren was het ook weer raak. Na de finish loop ik met zo'n windbeschermer van dun plastic door Diever en herkende de weg niet. Ik wist niet of ik nu rechts of links af moest. Er was ook geen loper te zien, dus dat ik niet goed zat was wel duidelijk. Ik ben erg blij dat een man op de fiets de regen trotseert en me de goede richting op wijst. Waarna ik spoedig terug ben in het Dingspilhuus om me lekker te douchen.

De 32e marathon kan bijgeschreven worden.
Zaterdagmorgen heb ik gewoon zin om een marathon te lopen, dus pak ik 'smiddags mijn spullen en vertrek naar Diever. Gezien de grote kans op regen gaat mian en de kinderen niet mee.
Het is lekker weer als ik Borculo verlaat. Hoe verder ik echter noordwaarts rijd hoe verder het dichttrekt. Als ik in Diever uitstap regent het lichtjes.
De start om 5 uur is altijd bijzonder want de 10, de 20 de 30 en de marathon starten alle gelijktijdig maar allemaal vanaf een iets andere plek. 4 startlijnen en 1 finish.
Bij de start ontmoet ik Henk Stoorvogel die volgend jaar de marathon in Kigali, Rwanda gaat lopen. De marathon die ik 3 jaar geleden gelopen heb. Gespreksstof genoeg dus. Hij gaat met nog 24 andere lopers geld inzamelen voor meerdere projecten in Rwanda. Dit wordt zijn eerste marathon. We lopen samen tot halverwege. Dan neemt hij iets gas terug, ik loop lekker verder. Het gaat echt goed.
Het is intussen gaan regenen. Een zachte lekkere regen. De marathon gaat over 4 ronden, in ronde 3 gaat het nog steeds lekker en ook ronde 4 heb ik geen verval al wordt het dan langzaamaan wel wat zwaarder, ook regent het harder en krijg ik de wind de laatste 4 kilometer pal tegen.
Met een tijd van 3 uur 25 ben ik meer dan tevreden. 15e van de 70 en 15 minuten sneller dan in Oss 7 weken geleden en helemaal vlak gelopen. Heerlijk!
Bij de finish wacht ik nog even of Henk al binnen komt maar het is te nat om lang te wachten en dus aanvaard ik mijn zoektocht naar de kleedkamer, met het bekende resultaat.

Als ik reeds gedouchet ben kom ik Henk tegen. Helemaal kapot, hij vertelt dat hij het in de derde ronde al moeilijk kreeg en dat de vierde ronde echt afzien was.
Toch knap dat hij na ronde 3 niet is uitgestapt, wat erg verleidelijk is, maar de marathon heeft uitgelopen.

Ik heb genoten van deze heerlijke marathon.

Wouter

2 opmerkingen:

Lon zei

Nu trainen voor de marathon Ouaga-Laye in april/mei, voor die-hards. Dit jaar ging die niet door. Het komt dan vaak boven de 40 graden uit. Als je mazzel hebt heb je een buitje.

http://www.marathon-news.info/articles/annulation-du-marathon-ouaga-laye

http://www.lexpressdufaso.com/sports/11-world-sport-news/597-ouaga-laye--le-marathon-naura-pas-lieu-cette-annee.html

http://ouaga-ca-bouge.net/Marathon-Ouaga-Laye-42-km-a-pied

Anoniem zei

Hey Wouter, complimenten man, super gelopen en leuk stuk geschreven! Volgende keer probeer ik hem ook vlakker te lopen. Heel leuk je ontmoet te hebben en veel succes en plezier in je verdere loopavonturen! Met vriendelijke groet,
Henk Stoorvogel