Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

vrijdag 29 juli 2011

Wheel of Energy

Alweer bijna een week geleden was ik jarig.
's Ochtends kreeg ik een aantal kado's om jong te blijven (van je familie moet je het hebben). Dit pakket bestond uit verschillende spelen, waar we de afgelopen week al veel plezier aan hebben beleefd.

Verder was er natuurlijk het kado van Mian, 4 uur lopen in het Wheel of Energy.
Na de koffie zijn we naar Schiphol gereden. Daar op het plein staat het wiel. Op het grote plein lijkt het eigenlijk niet eens zo groot.
Er is 1 man aan het lopen, Perry.
Richard Bottram, de initiatiefnemer loopt elke dag een marathon op het wiel en blijft er dan vaak ook bij. Hij is echter gedwongen geweest om hiermee te stoppen omdat zijn moeder ernstig ziek is. We wensen hem en zijn familie heel veel sterkte toe.

Het wiel draait eigenlijk autonoom.
Omkleden kan in de sauna van het Sheraton hotel, wat luxe. Dan gaat het gebeuren. ik stap in en loop mijn eerste meters in het wiel.
Het valt me eerst niet mee om het ritme van het wiel aan te passen, maar geleidelijk aan kom ik op stoom.

Er is van alles te zien op het plein. Het is een komen en gaan van mensen op het plein, die verwonderd verbaasd, of geïnteresseerd blijven staan kijken. Toeristen maken foto's en regelmatig deponeren mensen een bijdrage in de daarvoor bestemde bus.
Na een uur heeft Perry er zijn 3 uur opzitten, waarna ik een drie kwartier alleen loop, aangemoedigd door mijn fanclub.



Rondom het wiel zijn spinning bikes geplaatst waar door velen actief gebruikt gemaakt wordt. Ook de kinderen vinden het prachtig.



Spoedig melden de volgende lopers zich. Een Stel uit Holten, dat anderhalf uur mee loopt. zo lopen we dus met z'n drieën, gezellig pratend de tijd vol. De snelheid is instelbaar en ligt net boven de 11 km per uur.

Het laatste half uur wordt ik ook weer vergezeld door een loper, Ditmaal komt hij uit Ruurlo, daarmee wordt het een hele oosterse aangelegenheid.
Het is hartstikke leuk dat ook mijn schoonouders nog even langskomen om me aan te moedigen. De "happy birthday"ballon wappert zwierig aan de stang van het wiel.

Ik loop na 4 uur nog even door om 46 km vol te maken. Ik ben tenslotte 46 geworden.

Na een verkwikkende luxe douche in het Sheraton, is er koffie en gebak.

We laten ons dat heerlijk smaken. Het panorama deck met de Fokker 100 is een mooie afsluiting voor we on na een prachtige dag weer huiswaarts begeven.

Wouter

3 opmerkingen:

Edwin zei

Gefeliciteerd. Mooi kado :-)

Keesdeloper zei

Mooi verjaardagskado. Ik heb er gister nog even staan kijken. Ik bracht mijn dochter naar Schiphol en ja, dan MOET je even bij het "wheel" kijken he? Mooie afstand hoor.

Wilco Nieuwenhuizen zei

http://www.wheelofenergy.org/46-jaar-46-km-in-het-wheel-of-energy365.html

http://www.facebook.com/wheelofenergy

http://twitter.com/#!/WheelofEnergy

Met sportieve groet :)