Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

zondag 29 augustus 2010

Monnikentocht

De beloofde buien bleven uit. Sterker nog, het grootste deel van de dag was zonnig en warm. Af en toe dreigde het behoorlijk, maar het bleef droog.
Daardoor was de prachtige route door het Groningse landschap meer dan geslaagd.
Ik heb er echt van genoten, onderweg zelfs foto's gemaakt.


Er zijn zo'n 30 lopers voor de 50 km.
Het is een gevarieerde groep met voor mij een aantal bekenden zoals Edwin, die het rustig aan wilde doen. De eerste 5 km met elkaar gelopen, waarna Edwin zich wat laat afzakken, om in de laatste 5 km me fris voorbij te razen.
We lopen veelal over fietspaden en onverharde paden, langs kanalen en hele stukken door prachtig bos.


Enkele stukken gaan langs verharde wegen.

Bij km 20 wordt de 50 en de 33km gesplitst.

Dreigende lucht

Ik loop een stuk mee met Hermina, uit Friesland. Zij is in 2008 begonnen met haar eerste marathon en dit is haar eerste ultra. Ze loopt goed. Rustig en mooi vlak en na de finish is ze nog heel erg fit. Knappe prestatie.

Het parcours is aangegeven met kleine bordjes en stukjes rood/wit lint. Af en toe zijn deze een beetje verscholen en wordt er een afslag gemist met als gevolg dat een hele groep als een kudde de verkeerde kant op loopt. Aangezien het geen wedstrijd is, maakt het de lopers niet veel uit.

Een van de weinige toeschouwers.

Tussen 25 en 35 km krijg ik het zwaar. Door de vele stops die ik heb gemaakt, een aantal keren om te plassen, bij de verversingsposten om de 5 km en verder om foto's te maken, heb ik erg onregelmatig gelopen. Ik kom niet lekker in mijn ritme.
In deze fase van de race loop ik een eind met Rene mee. Hij heeft last van zijn lies en loopt rustig en zo ontstpannen mogelijk naar de finish in Bourtange. Rond de 45 km ga ik alleen verder om even later ingehaald te worden door een fris ogende Erik
Ik finish in 4 uur 37 enkele minuten achter Erik. Rene komt iets later binnen, gevolgd door Hermina.

Finish in Bourtange-vesting.

Erik en Rene bij de finish

Het is een mooie tocht en een goede training en ik ben ook erg tevreden.
In Bourtange is het niet zo druk, vanwege het voorspelde slechte weer.
Na een lekkere warme douche staat de bus klaar voor de terugrit naar Ter Apel.

Het was een prachtige loop met een goede organisatie.

2 opmerkingen:

Edwin zei

Mooi verhaal,

Viel me ook op dat je wat wisselvallig liep. Kennelijk je dag niet. Mooi verhaal. In de uitslagen staat je naam verkeerd denk ik. Ik zal je weblog eens beter lezen als ik wat tijd heb. Tot de volgende keer
Edwin
lekker-weg.com

Keesdeloper zei

Weer een mooie ultra op je conto. Lekker hersteld na SF zo te lezen.