Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

zondag 27 september 2009

Rustig weekje

Afgelopen week was een rustig weekje op hardloop gebied.
Dinsdag met de mannen intervallen afgewerkt. 14 keer 300 meters. Dit doen we bij een viaduct. 300m tegen het viaduct omhoog, minuut pauze en dan 300m naar beneden en dat dan 7 keer. Dit dan afgesloten met een rustige duurloop van een half uur.

Woensdag niet gelopen. Donderdag was het survival training. Dit doe ik overigens vrij rustig. Het is een goede allround lichaams training, waar al die andere spieren die bij het lopen niet worden getraint aan bod komen.
Dit heeft wel voordelen voor het lopen. Doordat bijvoorbeeld de buikspieren getraind worden krijg je een stabielere loophouding, meer rechtop, meer efficiënt met minder kans op blessures. Ook de korte rugspieren worden weer even goed op gerekt waardoor de kans op rugpijn minder wordt. Verder is het gewoon lekker om een aantal uren samen met anderen buiten actief te zijn met touwen en netten.

Zaterdag ochtend was het vroeg uit de veren. Om 10 uur werd ik met Bram verwacht voor de jaarlijkse koekverkoop en ik wilde voor de tijd nog een lekkere tempo duurloop doen.
Dus om 8 uur vertrokken richting Needse berg. Het is heerlijk fris buiten. De nevel hangt nog laag over de weilanden en het is nog stil. Zo loop ik heerlijk in alle rust Borculo uit richting Noordijk, waar ik met een grote boog omheen loop. Lekker in een flink tempo over de kleine boeren weggetjes, langs de mooie boerderijen.
Hier en daar was de mais er al af en kon ik weer mooi stukken over het land crossen.
Bij de Needse berg een aantal heuvels meegenomen en daarna weer terug richting Borculo.
Om half 10, na anderhalf uur te hebben gelopen ben ik weer geheel opgefrist thuis. Ik schat dat ik zo'n 20 km heb gelopen.
De koekverkoop verliep daarna overigens prima.

Zondag werd ik door Bert gebeld om een uurtje te gaan lopen.
Daar ben ik altijd voor in en om half 11 zijn we vertrokken. Ik mocht de route bepalen. We zijn via de Lebbenbruggedijk en Deo richting de Leo stichting gelopen en zijn daar het achterland in gelopen. Ook hier heb je mooie zandpaden, kleine boerenweggetjes en bospaden. Aangezien ik vrijwel nooit een vaste route loop is deze afhankelijk van de tijd die we wilden lopen. Dit keer was dit een uur maar iets langer mocht ook wel van Bert als het maar geen 2 uur werd. Nou dat is oke.

Uiteindelijk waren we na 1,5 uur terug en hadden we een mmoie rustige duurloop achter de rug waarna we de rest van de zondag nog lekker van het lekkere weer konden genieten.

Het is al met al een leuke loopweek geweest en een mooie voorbereiding voor de marathon van volgende week.

Wouter

1 opmerking:

Bjorn Paree zei

Lekker omgeving om te lopen. Ben er best goed bekend. M'n moeders ex vriend woonde in die regio.