Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

zondag 21 februari 2010

Kapot op de Midwinter marathon

Zelden ben ik zo kapot gegaan op de marathon.
De laatste 5 km was de energie op.

Het begon allemaal erg goed.
's Ochtends op tijd vertrokken in een mistige wereld met 100 meter zicht. Maar het is lekker rustig op de weg en mooi op tijd kom ik in Apeldoorn aan voor mijn 20e marathon. Genoeg tijd om me rustig om te kleden en voor te bereiden en om een praatje te maken met bekenden. Mariska gaat voor een tijd onder de 1:55 op de asselronde van 27,5 km.
verder zie ik Jan Wieriks nog die vertrekt vor de minimarathon van 18 km. In het startvak kom ik Paul tegen. Hij gaat de 27,5 km van de asselronde lopen. De Asselronde is de ook de eerste ronde van de marathon, die daarna nog een ronde van 15 km kent.
Ik heb een schema van 4:35 - 4:45 per km in gedachten.
De start is om 12:00 uur. Het weer is aangenaam fris.
Ik voel me opperbest en na een rustige start in de drukte kom ik spoedig in een lekker tempo. De km tijden liggen rond de 5 min per km.
Start van de marathon en de Asselronde.

Het parcours is heuvelachtig met veel vals plat. Zeker in het begin.
Na 5 km gaat de motor lopen en liggen de tijden tussen de 4:20 en 4:40. Harder dan afgesproken. Te hard naar later blijkt, want ik kom mezelf aan het eind keihard tegen.
De rtoute voert ons door De apenheul, waar we echter geen Aap tegenkomen.
Dan de asselseweg op richting Hoog Soeren en Assel, over de Asselse heide en Dan door het bos naar de amersfoortseweg. Dit is een provinciale weg die golvend daalt richting Apeldoorn.
De km tijden blijven mooi vlak en ik passeer het halve marathon punt in 1:35. Na het 27 km punt gaan de marathonners De tweede ronde in. Dit betekent weer klimmen tot ongeveer km 34. Het gaat dan nog steeds goed. In 2:17 kom ik het 30 km punt De kilometertijd ligt nu rond de 5 min/km. Dit komt door het vals plat.
Ik voel me op dat moment nog goed. mijn rechterbeen voelt wat stijf aan, maar verder geen pijntjes.
Km 32 gaat ook nog voorbij in 5 min/km, maar dan wordt het heel snel minder. Ineens is de snelheid eruit. Nu wordt het knokken. Door telkens weer te proberen aan te haken en de snelheid erin te houden zijn de kilometers om en om onder de 5 min en dan weer ver boven de 5 of zelfs 6 minuten de km.
Het naderen van het 37 km bordje lijkt in slow-motion te gaan. De energie is totaal op. Ik heb het ook koud, geen energie meer om mezelf warm te houden. Ik val stil en wandel verder. Een paar honderd meter verder toch maar weer lopen. En zowaar lukt het weer om er een kilometer onder de 5 min uit te persen, om dan vervolgens weer helemaal stil te vallen. Zo warstel ik me door de laatst kilometers heen. Helemaal leeg. Het gekke is dat ik fysiek niet veel pijn en last heb. Maar ik heb de grootste moeite om te blijven lopen. Zelfs op de Loolaan, zo'n 700 meter voor de finish moet ik weer wandelen. Ik vemoed dat ik er als een zombie gelopen heb. De laatste 600 meter toch nog rennend afgelegd om toch in ieder geval binnen de 3:30 te finishen.
Ik zet mijn klokje stil op 3 uur 28 minuten en 16 seconden.

Ik ben dan heel blij met de deken die we krijgen. Ik trek mijn jas aan en loop naar theater Orpheus waar ik mijn tas heb staan.
Ik moet daar eerst even 10 minuten liggen op een van de heerlijk zachte banken. door wat te eten en te drinken kom ik langzaamaan weer terug op aarde.
Een halfuur later stap ik in de pendelbus die me naar de parkeerplaats brengt.
Hoewel ik me helemaal leeg gelopen heb, is het goede geweest dat ik het fysiek goed aankan. Ik zal mijn duurvermogen wat meer moeten trainen. Ik weet weer waar ik sta.

Mariska heeft vandaag super gelopen. Zij is eerste dame geworden op de Asselronde met een tijd van 1 uur 52 minuten (14,7 km/uur). Van harte gefeliciteerd.

AUl heeft een voor hem prima tijd van 2 uur 30 neer gezet en jan is op de 18,5 km net onder de 1,5 uur gebelven. Goed gedaan mannen.

We zijn weer een ervaring rijker.

Wouter

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Wouter,
Zwaar geweest zo te lezen.
Leuk verhaaltje heb je geschreven!
Het ging zo lekker gisteren, alles klopte. Ben bij m'n kameraad weggelopen op 16 km. Hoorde toen ook dat ik op de 1e plek lag.
Ben supertevreden en mooie bevestiging dat ik op de goede weg ben!

Groetjes Mariska

Bjorn zei

Afzien is ook leuk toch ? Juist door op die enorm zware momenten door te gaan wordt je sterker. Leer ervan en op naar de volgende uitdaging.