Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

zaterdag 18 april 2009

3e bij Noorder-Kluft marathon Spier

Ik ben vandaag 3e geworden bij een marathon.
De Noorder-Kluft marathon wordt georganiseerd door de DWF runners. De marathons kenmerken zich door kleinschaligheid en eenvoudige opzet. De opzet was simpel. Een ronde van 4,22 km in het mooie natuurgebied van het Dwingelerveld. Een tentje in het bos dat dienst doet als wedstrijdsecretariaat, als Start/finish locatie, als verzorgingspost, als tijdregistratiepunt en als bagage depot.De halve marathonners lopen de ronde 5 maal en de marathonners lopen hem 10 maal.

Het was een mooi parcours; half onverhard en half over een asfalt fietspad. Het aantal deelnemers was ook bijzonder; er waren er 24 waarvan 13 marathonners.
We werden om 11 uur weg getoeterd.

Het lopen ging prima. Ik heb 7 ronden op kop gelopen, op een schema van 20 minuten per ronde, wat 3 uur 20 minuten als eindtijd zou betekenen.
In ronde 8 kreeg ik last van mijn maag en darmen, waardoor de snelheid er een beetje uitging. Wat te doen? Water drinken? Cola? Wel eten of juist niet? Kwam het door de slechte nachtrust? Van alles gaat op zo'n moment door je heen, maar de waarheid is natuurlijk dat ik in mijn jeugdig enthousiasme de tol betaalde voor het te snel starten. Een beginnersfout. Maar één die ontzettend moeilijk onder controle is te krijgen.
Ronde 9 ging ik helemaal dood, ik heb een stuk gewandeld en even flitste door mijn hoofd om uit te stappen. Toen heb ik de brokstukken weer bijeen geveegd , mezelf een schop onder de kont gegeven en besloten dat ook aan de laatste 6 kilometer een eind komt als ik maar door loop.
Dat is gelukt, weliswaar met een vreselijk groot verval in de ronde tijden maar goed, ik ben voor een goede tijd gegaan en ik heb hem wel uitgelopen. Verder mag ik niet klagen: het was prachtig weer in een prachtige omgeving met een leuke en goede organisatie en ik ben toch maar mooi 3e geworden in een tijd van 3 uur 41 min.

Een mens moet ook een keer tevreden zijn, is het niet!

Wouter

Turftrappersbrug

Turftrappersveen

2 opmerkingen:

Bjorn Paree zei

Ach ja.. zelfs de meest ervaren atleten maken beginnersfouten - het beste is dat jij het zelf ook weet maar ... wie niet waagt die niet wint. Een 3:20 vind ik een hele knappe tijd op zo'n parcours.

Roel zei

Proficiat met je 3de plaats Wouter. 10 Rondjes draaien... zou niks voor mij zijn. Dat is sterven man : elke kilometer 10x moeten zien ! Fijn dat je hem toch uitgelopen hebt.