Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

maandag 5 april 2010

paasweekend loopweekend

Het paasweekend zit er bijna op. Het is een leuk weekend geweest. Gezelig met de kinderen naar de opa's en oma's. De kinderen hebben ook nog een nachtje gelogeerd, omdat wij een feestje in Den Haag hadden. Een verrassing voor Geertje die 40 jaar werd en dus een gezellig etentje met 20 gasten kreeg in plaats van met zijn tweeën.
Ook ben ik nog met de kinderen naar het babybos geweest in Enschede. Dit is een millenium bos ter ere van alle kinderen die in het jaar 2000 in de gemeente enschede zijn geboren. Dus ook voor hugo. 10 jaar geleden zijn we er natuurlijk ook geweest met een hugo nog in de wandelwagen en sprietjes van boompjes. Nu zijn de bomen toch al zo'n 3 meter hoog en begint het al op een bosje te lijken. Babybos

Op de open plek in het midden is het bord met alle namen erop verdwenen en bij de bank met de inscriptie babybos 2000 liggen allemaal glasscherven. Dat is toch wel een beetje een afknapper.
Babybos bank

Natuurlijk is er rond al deze drukte ook tijd geweest om te lopen.
De lange duurloop op vrijdag kon net voor het donker worden afgerond worden. In een langzaam tempo ben ik naar Lochem gelopen en heb daar het "berggebied" doorkruist. Geen extra hellinkjes, allen het maisland moet wel doorkruist worden en daarna weer via Beekvliet terug naar huis.

De hellingen zijn voor de zaterdagmorgen, bij onze wekelijkse heuveltraining in Lochem. Ik laat me na het lopen in Ruurlo bij mijn ouders afzetten. Mian en de kinderen komen daar ook en na de heerlijke lunch gaan we weer naar Borculo.
Via mijn schoonouders, waar de kinderen een nachtje blijven, gaat het vervolgens naar Den Haag voor eerder genoemde feestje. Dit gezelig weerzien gaat tot in de kleine uurtjes door en geeft een behoorlijke verschuiving in het slaapritme.
Zondag middag op de terugweg stap ik bij Deventer uit. Mian gaat de kinderen in Markelo op halen en ik loop terug naar Borculo.
Dit is de route die ik ook altijd vanuit mijn werk rijd. Via Epse gaat het over de lochemse weg naar Harfsen. Het is grappig om de weg die je bijna iedere dag rijdt, nu eens lopend te bekijken. Na Harfsen richting Laren. De weg is op zich niet zo spannend, maar de afstand is 30 km en ik wil nu niet een rustieke route gaan zoeken en dan op 40 km of zo uit komen. Dus maar gewoon door kachelen over de parallelweg.
Het weer is echter heel erg mooi. Een zonnetje dat af en toe achter de wolken verdwijnt. Na ruim een uur komt Laren in zicht. Als ik dit dorp achter me laat gaat het richting Lochem, 5 km verderop.
Als ik Lochem in loop ben ik over de helft. De weg loopt lans het spoor en het industrieterrein Kwinkweerd en vervolgens om de fabriek van Friesland-Campina. Bij de intr tuin begint de laatste etappe. De lucht achter me is pikzwart, waardoor het landschap er prachtig dreigend uitziet. Dat kan me nog een flink nat pak bezorgen, maar dat valt mee, het trekt achter me langs en ik krijg niet meer dan een paar spetters mee. Inmiddels ben ik 2 uur onderweg en naar de hectometerpaaltjes afgemeten ligt mijn snelheid nu rond net boven de 10 km/uur. Ik begin enige vermoeidheid te voelen maar die laatste 9 kilometers kunnen er nog wel bij.
Rechts is in het weiland de ruïne van de Nettelhorst nu goed te zien. In de zomer zal hij weer helemaal overwoekerd zijn. Links paseer ik het huis met de veranda dat tekoop staat. Er staan langs deze weg verschillende huizen te koop, een aantal darvan zien Mian en ik wel zitten maar dat zal wel een droom blijven want ze zijn te duur.
Langzaamaan nader ik Borculo. Camping het rentmeesterke met zijn ruineachtige ingang ligt er rustig bij, niet veel drukte nog met de paasdagen.

Ik zie de hoge schoorsteen van de fabriek reeds van ver.
Daar moet ik heen. Rustig maar gestaag nader ik borculo. Bij het kunstwerk draai ik de Lochemseweg op. Het miezert nu een beetje. Ik voel me goed. Mian is al thuis, de kinderen zitten voor de TV en het eten is klaar. Ik laat het me goed smaken.
Vandaag alleen een beetje survival training met de jongens verder een rustdag.
Het is een mooi paas- en loopweekend geweest.

Wouter

2 opmerkingen:

Bjorn Paree zei

Lekker paasweekendje gehad !

Geertje & Frank zei

Hoi Wouter, ik vond het erg leuk dat jullie bij mijn 40-jaar-verrassingsfeestje waren. En de laatste km's teruglopen is een creatieve manier om de gemiste loopkm's in te halen! Tot snel, groet, Geertje