Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

zondag 2 oktober 2011

Kust Marathon Zeeland

Dat het dit weekend warm is geweest, zal niemand zijn ontgaan.
Het is ook het weekend van de Zeeuwse kust marathon. een mooie en zware marathon.
Was het andere jaren vooral de wind die het erg zwaar maakte, dit jaar is het de zon.

Vrijdag zijn we met het gezin vertrokken zodat we, ondanks het drukke verkeer, mooi op tijd en lekker relaxed in Zeeland aankomen.

Voor de start zie ik plaatsgenoot Tom. die voor de eerste keer Zeeland loopt. Om klokslag 12 uur starten ruim 1700 lopers in Burgh. Het is al warm en ik moet met warmte altijd erg wennen voor ik op gang kom. Ik heb de hele morgen goed gedronken wat resulteert in veelvuldig wateren. Ik begin bewust heel erg rustig en kom zo lekker in een rustig ritme. Tijd is vandaag niet belangrijk, ik wil hem helemaal uitlopen zonder te wandelen.

Het voelt goed, lekker rustig tempo en bij elke waterpost meerdere bekers water en enkele bekers sportdrank. Bij Vrouwenpolder gaan we het strand op. Dit vind ik dit jaar niet zo zwaar. Afgezien van de temperatuur is het windstil, en het is eb waardoor er een breed stuk goed te belopen hard strand is.
Dit is de vierde keer dat ik meedoe en andere jaren was het altijd een stuk kouder, met veel tot heel harde wind en dus ook maar weinig mensen. Zo anders is het dit jaar. Met dit perfecte strandweer was het erg druk en blijkt de 8 kilometer strand waarover we lopen een naaktstrand te zijn. Een heel ander aanzicht dan de andere jaren.

Al voor het strand zie ik mensen wandelen en op het strand nog veel meer. Een voorteken voor het slagveld dat nog gaat komen. De 2e helft van Oostkappele via Domburg, Westkappelle naar Zoutelande is zwaarder met de klimmetjes en trappen. Toch kan ik ook hier blijven hardlopen. Ik stop bij elke drinkpost even om 5 of 6 bekers te drinken en dan weer verder. Pas de laatste kilometers krijg ik het zwaar, maar dan is het nog even doorbijten tot de finish. Het publiek is hartverwarmend en natuurlijk is er mijn eigen geweldige supportersteam.
Ik finish net binnen de 4 uur en ben tevreden.
Tom finisht een kwartiertje na mij en vertelt me dat hij veel last had van de warmte, maar hij is wel gefinisht.

Het blijkt dat meer dan 40% de finish niet heeft gehaald.
Voor mij blijft de Zeeland marathon een prachtige loop met een mooi parcours, een geweldige sfeer en onvoorspelbare omstandigheden.

Zaterdag avond en zondag nog heerlijk genoten op het strand.


Nog wat sfeerplaatjes.








3 opmerkingen:

Geertje & Frank zei

Knappe prestatie hoor! Complimenten.

IWannaRun78 zei

Hoi,

Goed gedaan. Ik ben gefinished in 4:08. Had een groot gevecht met de zon moeten leveren.

Ik herkende je gisteren niet, maar herken je wel op de foto's:
https://picasaweb.google.com/103150819079645348949/Kustmarathon#5658965086292311106

Tot een volgende keer!

Keesdeloper zei

Verstandig gelopen Wouter. Je zou bijna gaan wandelen op dat strand, zie je nog eens wat. ;-) Of was het allemaal 50+ hahaha. Fit aangekomen, kun je weer lekker verder lopen. Je bent weer helemaal terug.