Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

zondag 16 oktober 2011

Marathon Amsterdam


Vandaag voor de eerste keer de marathon van Amsterdam gelopen. Het leek me gewoon ontzettend mooi om in het olympische stadion te starten en te finishen. En dat was ook gaaf.
Zeker met het prachtige weer van vandaag.

Gelukkig kon ik bij Koen en Bonne slapen, wat een heel goed hotel blijkt te zijn.
Gisteren ben ik met hen naar de expo geweest om de nummers op te halen. Wehebben het sutk langs de Amstel verkend. Verder een heerlijk rustige avond gehad.
Na een wat onrustige nacht (Normaal voor mij voor een marathon, een heerlijk ontbijt heeft Bonne me naar het Olympisch stadion gebracht. Perfect geregeld allemaal.

Het is eerst echter nog behoorlijk koud, de start is nl. al om half 10.
Eenmaal gestart is dat natuurlijk perfect weer. weinig, wind, zonnetje erbij en 12 - 15 graden. Het eerste stuk is wat dringen en nu en dan springen er vluchtheuveltjes met paaltjes op de weg. Eenmaal in het Vondelpark gaat dat beter.
Ik loop heerlijk, voel me goed en, opportunistisch als ik ben, heb er een goed tempo in.
Spoedig lopen we langs de Amstel. Prachtig lopen tot aan Oudekerk en dan via de andere kant weer terug.
Na 25 km neemt de souplesse langzaam maar zeker af, dit gaat door tot aan het eind. Te weinig duurkilometers in de benen en natuurlijk te hard gestart.
Na 35 km krijg ik het echt moeilijk en schakel ik over op de automatische piloot.
Uiteindelijk finish ik in 3:21 waar ik tevreden mee ben.

Ik ben erg blij dat ik de eerste 25 - 30 km goed gelopen heb. De basissnelheid heb ik weer terug, De komende tijd werken aan het verder opvoeren duurvermogen en de tempohardheid.

Hier nog een overzichtje van het resultaat:




Na de finish heb ik een uurlang heelijk in het zonnetje in het gras gelegen, genieten van de ambiance van het stadion.
Daarna als uitlopen, teruggelopen naar Koen en Bonne.
Het fantastische hotel biedt me een heerlijk bad aan met daarna een lekkere maaltijd, voordat het tijd word om weer op de trein naar de achterhoek te stappen.

Het is een mooi weekend geweest en ik wil vooral Koen en Bonne hartelijk bedanken voor de geweldige service.

2 opmerkingen:

Edwin zei

Volgens mij loop je een prima Marathon. Leuk om te zien dat je er weer staat! Waar gaan we elkaar weer treffen?
grt
Edwin

Keesdeloper zei

Oef, best hard gestart ja. Lekker uitbouwen, volgende gaat vast weer beter.