Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

maandag 1 juni 2009

100 km volbracht

De hardloop4daagse in Apeldoorn is weer voorbij.
Het is weer een prachtige happening geworden, met prachtig weer om te kamperen en heel dorstig om te lopen.
Centrale punt in het evenement was de atletiekbaan van AV Veluwe in het Orderbos.

Er zijn twee competities. De 60 km en de 100 km.
De 60 km lopers lopen elke dag één etappe en de 100km lopers lopen op zaterdag en zondag 2 etappes. Alle etappes hebben flinke hoogte veschillen en zowel verhard als onverhard terrein. Van landweggetjes en fiets- en bospaden, tot aan mulle zandpaden op de heide.

Op vrijdagavond 10 mijl, richting Hoog Soeren. Het gaat wel heel erg lekker maar direct ook wel behoorlijk hard. 1:11 is een mooie tijd.
Zaterdagmorgen 20,4 km in 't Leesten. Mian en de kinderen zijn lekker meegefietst.
Het is een mooie run door een prachtig bos, die met een tijd van 1:35 wordt afgesloten.
Na de run terug naar de camping en me lekker laten masseren.
De avond moeten we weer aan de bak. 14,4 km in de omgeving van Loenen. Start en finish bij kasteel Ter Horst waar de hoofdsponsor Profict haar kantoren heeft.
Een droge mond, mijn maag speelt op, en als ik even aanzet slaat alles dicht. Geen tijd om er nog iets aan te doen, want we moeten starten.
Ik voel me deze loop de eerste 5 km vreselijk. Teveel zon gehad die middag. Uiteindelijk gefinished in 1:15.
Zondagmorgen staat een tijdloop over 8,7 km op het programma, zoals die gebruikelijk is bij het wielrennen. De laagst geplaatste in het klassement gaat als eerste van start en dan elke 30 seconden de volgende. Deze loop gaat me redelijk af. Maar ik heb altijd een km of 4 nodig om los te komen, wat op deze afstand natuurlijk veel te veel is. Ik doe er 40 minuten over en verlies hier dan ook een paar plaatsen in het klassement.
Zondagavond een etappe over 18.7 km door het Kootwijkerbroek, langs het gebouw van Radio Kootwijk. Een prachtige etappe. De benen zijn in het begin erg stijf, maar ik geniet wel van de route. Tot 16 km gaat het uitstekend, maar dan krijg ik het moeilijk. Een tijd van 1:37 is alles wat er inzit.
We hebben nu bijna 80 km gehad.
Op maandagmorgen zijn we klaar voor de afsluitende halve marathon. We vertrekken nabij de atletiekbaan waar we 21,1 km later zullen finishen. Het eerste begin gaat moeizaam en ik ben blij dat ik na 5 km de eerste waterpost bereik. Na hier water te hebben gedronken gaat het veel beter. Ik kan de rest van de loop op souplesse uitlopen. Ik kan sprintend de 100km volmaken en ben heel tevreden met de 1:48.

De totaal tijd komt uit op 8 uur en 8 minuten over 100 km, waarmee ik 22e wordt van de 51 deelnemers.

Hierin komt direct de volgende uitdaging naar voren:

Volgend jaar binnen de 8 uur lopen.

Wouter

1 opmerking:

Geertje & Frank zei

Super, ik vind het een knappe prestatie! En we vonden het erg leuk op de camping in Apeldoorn. Maar snel weer eens afspreken om verder bij te kletsen. Groeten van Frank & Geertje