Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

zondag 15 november 2009

PR op de 15 km, doel niet gehaald

Vandaag de 7heuvelenloop gelopen.
Vanmorgen mooi op tijd weg met Bert en door buiig en miezerig weer zijn we naar Nijmegen gereden, waar we ruim op tijd aankwamen. Ik voelde me niet helemaal topfit. Zenuwen wellicht, omdat ik geroepen heb dat ik onder het uur wil finishen?
Ik weet het niet en zal wel zien hoe het loopt.
Bert is een beetje verkouden, maar voelt zich verder wel goed, hij gaat voor een mooie tijd.

Na goed ingelopen te hebben gaan we redelijk voor in het startvak staan. Het is inmiddels droog geworden en ik voel me redelijk goed. Om 1 uur gaat het startschot.
Ik vertrek snel en probeer een mooi tempo te vinden net onder de 4 minuten per km, om de eerste 5 km onder de 20 minuten te lopen. Dat lukt de eerste kilometers maar in de derde km zit ik er net boven. Ik loop zwaar, kan niet het lekkere gevoel krijgen. De eerste 5 km gaan net boven de 20 minuten. Eigenlijk valt me dat nog mee, ik loop niet makkelijk.
In de 2e 5 km zitten een aantal pittige klimmetjes, maar ook een aantal afdalingen.

Bij 6 km zie ik Bert aan de kant staan. Hij heeft een hamstringblessure, ik hou in en hoor dat Bert uitstapt en terug gaat lopen. Na de tijd vertelt hij dat de blessure er zomaar ingeschoten is. Geen enkel signaal, hij had zelfs heel goed gelopen over die eerst 5 km's. Balen voor hem. Nu maar hopen dat het geen ernstige blessure is.
Ik ga verder en we zullen elkaar weer bij de finish zien.

Het lopen gaat voor mij nog altijd niet lekker soepel. Ook in de afdalingen moet ik werken om de snelheid er in te krijgen en te houden. De 10 km kom ik in 40:28 door.
Omdat de laatste 4 km's voornamelijk naar beneden gaan, is een tijd onder het uur nog wel mogelijk, maar dan moeten die km's wel flink snel gaan, want de 11e km Na Berg en Dal gaat eerst nog heuvelop en die kost tijd in het schema van het uur.
Daarna gaat het naar beneden. Groesbeek door en terug naar Nijmegen. Ik heb niet de macht om echt door te trekken en de km-tijden zijn niet snel genoeg. Het zal kantje boord zijn.
Dan ga ik Mariska, een loopgenote van me, voorbij die bij mij aanpikt. Samen rennen we naar de finish.
Ik eindig in 1:00:16. Doel niet gehaald! Maar wel een PR.
1 minuut en 29 seconden ervan afgelopen. Toch een reden om uitermate tevreden te zijn. Dat uur gaat er nog wel aan, want ik weet dat bij een goede vorm van de dag het harder moet kunnen.

Mariska heeft de uur-grens wel gesloopt, door in een uitstekende 59:34 te finishen.
Van harte gefeliciteerd.

Bert was natuurlijk zwaar teleurgesteld, vooral omdat het lopen echt goed ging en hij zo door die blessure is overvallen. Hopelijk komt dat heel snel weer goed, zodat we spoedig weer samen een wedstrijd kunnen lopen.

Foto's en filmjes komen over een paar dagen.

Wouter

Geen opmerkingen: