Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

zondag 1 november 2009

Diepe Hel levert nieuw PR op 10 mijl

Gisteren meegedaan aan de Diepe Hel Holterberg Loop. Ik had deze al een aantal jaren niet kunnen lopen, dus ik vond het dit jaar weer eens tijd worden.

Deze 10 mijls wedstrijd start dit jaar in Holten en via de Motieweg, met een beklimming van 10%, gaat het richting de toeristenweg. Dit is de weg die over de stuwwallen van het natuurgebied De Sallandse Heuvelrug, van Holten naar Nijverdal gaat.Met na 8,5 km, net na de helling van De Diepe Hel, een keerpunt.
Ik ga hard van start. De eerste helling op de Motieweg is inderdaad een pittige. Eenmaal op de toeristenweg gaat het heuvel op heuvel af, niet allemaal even stijl en even lang, maar het is niet vlak. Bij km 7 komt dan de Diepe Hel. Een helling van 12% en zo'n 500 m lengte. Hier is het even flink door stomen.
Eenmaal boven gaat het weer veelal naar beneden. Nu merk ik dat de marathon nog in de benen zit, want ik heb moeite met tempo maken. Na het keerpunt bij 9,5 km moeten we weer naar het hoogst punt boven aan de Diepe Hel. Dan gaat het naar beneden en begint de motor op gang te komen. Deze kilometer met de helling naar beneden gaat met 3:40 een minuut sneller dan de eerdere kilometer met de helling naar boven.
Nu is het proberen zo goed mogelijk het tempo vast te houden. Elke keer moet je weer een helling op. Ik heb het best zwaar, maar kennelijk hebben anderen het nog zwaarder want ik begin mensen in te halen die eerder van me weg zijn gelopen. Dat voelt goed.

De laatste km's gaan omlaag op wat vals plat na. Ik finish in 1 uur 6 minuten en 4 seconden. Een verbetering van het Persoonlijk Record met 23 seconden.
Niet echt spectaculair maar een PR is een PR en het was niet het snelste parcours, dus ben ik zeer tevreden. (plaats 106 overall en 40e bij M40).

Er lopen in deze loop altijd een aantal Afrikanen mee en de laatste 12 jaar hebben zij vrijwel elke keer gewonnen. Ook dit jaar zijn de eerste 4 mannen en de eerste 2 vrouwen Kenianen.

Snelste tijd dit jaar 49:07.
Ik weet dus wat me te doen staat!

Wouter

1 opmerking:

Bjorn zei

Proficiat met je PR !! De DHHL is een schitterende wedstrijd waar ik meerdere malen aan de start stond. Dit jaar was ik in Mook bij de Weblog Duurloop en ook daar heb ik heuvels gezien ;-)