Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

zondag 20 december 2009

DEO loop

Gisteren is weer de DEO loop gehouden, georganiseerd door de voetbalverenigng DEO waar Morris bij voetbalt. Dus een thuiswedstrijd hier in Borculo.
De afstanden zijn 2,7 km voor de jonge kinderen en minder geoefenden en verder kan er gekozen worden uit 5,1 km, 10,3 km en 14,1 km. Elke afstand bestaat uit een ronde door het bosgebied van het Galgenveld.Het weer was koud, maar zonnig. De loop is voor 90% onverhard, maar et alle paden hard bevroren is het niet echt een cross meer. Maar daarom niet minder mooi.

Ik heb de 14,1 km gelopen.
We worden om half twee weggeschoten bij het DEO gebouw. De eerste km zijn voor alle 3 de afstanden gelijk. Ik start snel en na een aantal kilometers heb ik een lekker tempo van rond de 4 minuten de km te pakken. Het is maar een kleine loop dus spoedig loop ik alleen. Een paar honderd meter voor me loopt de volgende loper en de loper daarvoor is ook weer een paar honderd meter verder vooruit. Zo lopen we door het mooie bos.
In het begin heb ik nog koude handen maar de handschoenen kunnen spoedig uit. Langs de bosrand in het zonnetje is het heerlijk en de kilometers volgen elkaar snel op. de drankposten laat ik voor wat het is, want met deze tepperaturen wil ik geen water over me heen knoeien en het lopen gaat ook uitstekend. Ik ben blij dat ik niet met de posten hoef te ruilen want het is knap koud om stil te staan. Mijn bewondering en dank voor al deze vrijwilligers.
Spoedig komen de laatste kilometers in zicht. Nog een ommetje om het Galgenveld zwembad heen en dan gaat het weer op DEO aan. Ik finish in 57:09, waarmee ik uitermate tevreden ben. Dit blijkt achteraf de 4e plaats te zijn.
dat is natuurlijk leuk van zo'n kleinere loop; je kunt in de top 5 eindigen.

Het was weer een mooie loop, met mooi (koud!) weer en een goede organisatie.
Ik hoorde net overigens dat op de 10 km een aantal uitslagen spijtig genoeg niet genoteerd zijn, wat jammer is voor de uitslag.

Wouter

2 opmerkingen:

Bjorn zei

Mooi gelopen !

Geertje & Frank zei

klinkt als een goede loop! Hier inmiddels zoveel sneeuw dat ik het lopen maar even heb overgeslagen. Tot snel, groet, Geertje