Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

zondag 27 december 2009

Oudejaarscrossloop in Vorden

Vandaag de oudjaarscrossloop gelopen in Vorden. Een 15 km loopje grotendeels een bosparcours door de bossen rond Vorden, afgewisseld met een langer stuk klinkerweg en een stuk asfaltweg.
Mark de Boer is met vrouw en kinderen bij ons. Hij wil graag dit crossloopje lopen. Na een gezellige avond gisteren was ik blij dat de loop pas in de middag is. Mark ook want allebei hebben we heerlijk uitgeslapen.

Het weer is 's morgens winderig en koud. Toch is het uiteindelijk niet zo koud als we in Vorden aankomen. Bram en Coen zijn met ons mee om ons aan te moedigen en er even lekker uit te zijn.
Het parcours is voor een deel sneeuw/ijsvrij maar er zijn ook hele delen die nog volkomen wit zijn. De ergste stukken liggen nog vol met ijs waarop je weinig grip hebt.

Wat dat betreft is de poster, op de sneeuwbui na, goed raak geschoten.

Om half twee worden we weggeschoten en Mark neemt meteen de kop. Ik vertrek ook snel.
Hoewel ik mark nog lang in het zicht heb loopt hij toch wel een tandje harder dan ik.
Na 300 meter duiken we het bos in. eerst een gladde zandweg, vervolgens een heel stuk door het bos over besneeuwde bospaden. Het loopt lekker al moet je hier en daar oppassen niet weg te glijden.


De eerste 5 km trek ik er flink aan. De volgende 5 km heb ik dan altijd wat moeilijk, het is dan zoeken naar de juiste snelheid. Voor mijn gevoel zak ik enorm terug. Dat valt echter wel mee, aangezien er maar 1 loper mij voorbij gaat.
De lange stukken vol met ijs zijn moeilijk om de snelheid vast te houden. Ik zoek zoveel mogelijk de sneeuw op waar je redelijk grip hebt en ik mijn ritme kan vasthouden. Dit gaat goed.

Dan komt er een km of zo asfalt waar je weer lekker op tempo kunt lopen, alvorens de laatste kilometers door het bos af te leggen. Hier komen we samen met het parcours van de 10 km. Dit geeft weer richtpunten om naar toe te lopen. Zo houden we de snelheid erin.
Tot slot nog een half voetbalveld ronden en daar is de finish. De tijd is 1:06. Zelfde tijd als vorig jaar maar op een veel zwaarder parcours. Ik ben dus zeer tevreden.
Mark is dan natuurlijk ook al binnen en heeft met 1:04 de 4e tijd gelopen.

Na een lekkere douche, koffie en een oliebol gaan we voldaan weer naar huis.

Wouter

1 opmerking:

Mark de Boer zei

Ha Wouter,

Het was een leuk weekend zo. Toch wel jaloers op zo'n mooie loopomgeving. Mijn verhaal staat ondertussen ook on-line.
Bram en Coen waren heel snel onder zeil. Sterkte met de twee dame-tjes!