Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

maandag 7 december 2009

Montferlandrun geslaagd

Na een week van drukke werkdagen en enkele dagen ziek thuis, heb ik gisteren de Montferlandrun in s'Heerenberg gelopen. Een 15 km wedstrijd door het heuvellandschap van het Montferland.
Met Paul ben ik 's ochtends er heen gereden en we zijn mooi op tijd in 's Heerenberg, waar we in café De Gracht kunnen omkleden. Het weer is heel goed en om 12 uur worden we weggeschoten.

Natuurlijk weer geprobeerd om de tijd van de 7heuvelen te evenaren. Echter in de eerste 5 km ging het al zwaar. Ik kon de kilometers niet onder de 4 minuten houden, nodig om een tijd op of onder het uur te lopen. Op Peeske Bult met zijn 42 hoogte meters, meet ik zelfs een tijd van 4 minuut 42, waarbij ik in de afdaling niet verder kom dan 4 minuut 3. Kennelijk is de ziekte nog niet helemaal uit het lijf. Kilometer negen gaat zelfs in meer dan 5 minuten.
Over de helft loopt Mariska mij voorbij en ik pik aan, maar al na een km moet ik haar laten lopen. Ik kan het tempo niet volhouden.
Gestaag loopt zij bij mij weg, toch wil ik ook niet opgeven en probeer me elke keer weer op te trekken aan de mensen die voor me lopen. Op die manier haal ik op de laatste vier kilometers nog de nodig mensen in. Ik finish in een tijd van 1 uur 2 minuten en 44 seconden, 20 minuten achter de winnaar.
Direct over de finish ben ik behoorlijk kapot, maar dat trekt gelukkig vrij snel weer weg. Al met al was het een zware loop en ik ben best tevreden met mijn eindtijd. Per slot van rekening ben ik bijna 6 minuten sneller dan vorig jaar.
Mariska is met 1 uur 1 minuut ook iets langzamer dan in de 7 heuvelen, maar wel tevreden met de tijd. Kennelijk is het parcours voor ons zwaarder dan de 7 heuvelen.

Paul daarentegen heeft met zijn 1 uur 13 minuten toch maar mooi 2 minuten sneller gelopen dan op de 7heuvelen. Een knappe prestatie,en een compliment waard, zeker gezien zijn leeftijd.

Deze week nog wat survival training en wat loop traning en dan op naar de Spark marathon waar ik volgende week moet vlammen.
Ik houdt jullie op de hoogte.


Wouter

1 opmerking:

Bjorn Paree zei

Mooie generale ; nee, ze gaan niet altijd makkelijk maar je hebt het maar weer gedaan. Een snelheid van bijna 15km/uur... wow !! Tot zondag in Spijkenisse,