Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

maandag 12 mei 2008

Vredesmarathon van Kigali

Gisteren was de grote dag van de Vredesmarathon van Kigali.
Aangezien de start al om 8 uur in de ochtend was zijn we rond 6 uur opgestaan. Na het ontbijt en alle voorbereidingen zijn Lon, Hazel, Mian en ik met de auto naar het Amhoro stadion gereden waar de start en de finish waren. Daar aangekomen was het nog niet echt druk en we hoorden al spoedig dat er wat vertraging was. De start was nu om 9 uur en de start volgorde was eerst de Run for Fun (5 km), dan de halve marathon en als laatste de marathon.
Dat betekende dus wachten. Ondertussen wat foto's maken en rondkijken in en om het stadion. De marathonlopers en de witneuzen hebben toch nog een streepje voor en mochten het stadion terrein op.
Net naast het stadion is een terrein dat gebruikt wordt voor rijlessen, maar deze dag was het het verzamelterrein van de rest van de lopers. Er waren in totaal meer dan 4000 inschrijvingen: alleen voor de Run For Fun waren al 3000 inschrijvingen.
Men was nog in volle gang met de voorbereidingen, maar om half negen riep de speaker om dat de start over 15 minuten zou zijn, dit klonk hoopvol maar om kwart voor negen duurde het nog steeds over 15 minuten.
Het veld naast het stadion was vol mensen en het was dan ook dringen toen ze naar binnnen mochten. rond 9 uur vertrok de massa voor de run for fun. Duizenden kinderen stonden te drommen bij de start. Een lichte chaos ontstond na het startschot doordat enkele kinderen vielen en onder de voet gelopen dreigen te worden. Daartegenover stond dat enkele kinderen nog niet doorhadden dat de wedstrijd begonnen was.
De halve marathonners werden kort daarna weg geschoten en toen was het onze beurt. Uiteindelijk rond half 10 waren we gestart.

Het parcours bestond uit een ronde van 10,55 km In de eerste kilometers wat lichte hellingen gevolgd door 1,5 km afdaling naar een keerpunt om vervolgens weer dezelfde helling te beklimmen, gevolgd door een wijde boog om het stadion heen. Ook hier hellingen omhoog en omlaag afgewisseld met min of meer rechte stukken. Terug bij de ingang van het stadion buiten om 3/4 van het stadion en in het stadion een ronde. Dit vier keer. Ik waas erg blij met de verzorging en support van Mian, Lon en Hazel die me bij het stadion van water en banaantjes voorzagen. Dit was maar goed ook want de eerste ronde waren de waterposten nog niet voorzien van water noch bananen.
De eerste ronde was eigenlijk een parcours verkenning en het liep eigenlijk wel soepel. Hierdoor liep ik eigenlijk wat te snel, wat ik in de loop van de tweede ronde begon te merken.
De temperatuur begon snel op te lopen en ik dronk veel water. Teveel want ik kreeg last van mijn maag, door minder te drinken verdween dit gelukkig weer. Aan het eind van elke ronde kom je door het stadion dat ongeveer voor een kwart gevuld was. De derde ronde was zwaar en na 28 km viel de snelheid aanmerkelijk terug. Voor ik aan de vierde ronde begon heb ik eerst mijn sokken en schoenen goed gedaan. Maar het ging er niet sneller van. Ik zag eerst ook geen andere lopers meer op het parcours. Tot km 34 heb ik zelfs een paar keer gewandeld, je hoofd, nek en armen koelen met water en weer verder. Na 34 km kreeg ik de geest weer en kon ik doorlopen tot het eind. Waar ik onder gejuich van de tribune na 4 uur en 15 minuten lopen over de finish ging.
Ik was zeer tevreden met het eindresultaat. Hoewel het niet binnen de 4 uur was, heb ik hem uitgelopen wat vermoedelijk de helft van de marathonners niet kan zeggen.

Het aantal deelnemers en de officiele uitslagen staan nog niet op de website en zijn dus nog niet bekend. Ik heb ook de winnende tijden nog niet doorgekregen.

Wouter

1 opmerking:

Anoniem zei

Wouter, ontzettend gefeliciteerd! Goed zeg!
De kinderen, maar vooral de moeders van de kinderen van het tehuis zullen blij zijn. En jij hebt iets moois achter gelaten.
Geniet nu van het resultaat en van de vakantie. Mian en Lon en Hazel ook gefeliciteerd en heb het fijn samen.
MaPaRo