Alle berichten over

Planning

  • 13-10 Berg en Dal ultra 60 km
  • 21-10 Survivalrun Neede *
  • 28-10 Devilstrail Nijmegen
  • 10-11 Haarlerbergtrail
  • 09-12 Borculotrail
  • * ingeschreven

Survivalruns

Survivalruns

Records van Wouter

Snelste tijd op

9,7 km: 38:04 Kl. Haarloop 2010

15 km: 1:00:16 7heuvelen 2009

10 mile: 1:06:04 Diepe Hel 2009

Halve: 1:31 Vlissingen 2009

30 km: 2:13:18 Rotterdam 2010

Marathon: 3:09:03
(Rotterdam, 11-04-2010)

50 km: 4:19:19 Rondje Voorne

100 km in hardloop4daagse 2016
7 uur 34 min


Cross

12 km: 54:26
15 km: 1:06
7,5 km: 31:04

Wikwiheba eind 2008

Wikwiheba begin 2008

Ga voor meer hardloopnieuws naar:

zondag 1 februari 2009

3:37:37 is dat niet mooi?

Het was zwaar, koud en veel wind, maar het is weer gelukt.

Ik heb de Marathon van Apeldoorn uitgelopen.
De tijd van 3 uur 37 minuten is naar tevredenheid, meer zat er niet in.

Ik ben met Paul met de trein naar Apeldoorn afgereisd. Dit ging allemaal voorspoedig en nadat we het nummer hadden opgehaald en ons hadden omgekleed was het om 12.00 uur starten op de Loolaan en dan via de jachtlaan de mooie villawijk door richting Hoog Soeren. De eerst km's samen met Paul gelopen. Paul gaat voor de enkele ronde van 27,5 km.
Starten op de Loolaan. (Helemaal links op de foto, beide in blauw)
De route in beeld.
Het weer is koud er staat een vernijnige koude oosten wind.
Het eerste deel hebben we hem in de rug en valt het met de kou wel mee ook al doordat we in de beschutting van het bos lopen.
Voorbij HoogSoeren gaan we richting Assel en steken de Asselse heide over. Met een grote boog komen we op de Amersfooortse weg. Hier krijgen we de wind pal tegen en ben ik blij dat ik handschoenen bij me heb, want het is smerig koud.
Het lopen begint dan wat moeizamer te gaan, terwijl ik nog maar ruim 15 km gelopen heb. Dat wordt een moeizame tocht als dat zo doorgaat. De km-tijden lopen langzaam op.
We lopen door en naderen Apeldoorn weer. Bij km 27, in het zicht van de finish, draaien we weer de Jachtlaan op voor de 2e ronde ditmaal van 15 km.
Ik voel me nog steeds redelijk goed, al neemt het tempo nog steeds af. Blijven knokken, stug doorgaan. Km 30 t/m 34 gaan weer door het bos richting de Amersfoortse weg, ze gaan moeizaam, wat ik achteraf ook aan de tijd kan zien. 29 minuten over de 5 kilometers tussen 30 en 35 (bijna 6 min/km!). Inmiddels heb ik aansluiting gevonden bij een groepje dat een mooi tempo loopt. Ik blijf in de kop van dit groepje hangen en loop mee, sleur af en toe op kop, tot ik tot mijn verbazing gewoon wegloop van dit groepje.
Het lopen gaat weer lekker, de benen voelen goed en ik trek door.
De volgen de km's gaan al sneller: net boven de 5 min per km. En de laatste 4 kilometers loop ik allemaal onder de 5 min. Ik loop de ene loper na de andere voorbij.
Met een goed gevoel loop ik de Loolaan op. Hier staat Paul me al op te wachten om me aan te moedigen. Voldaan en met de duimen omhoog loop ik vlot door naar de Finish.
Ik ben blij met het resultaat. 3:37:37
Paul heeft ook goed gelopen en is ook zeer tevreden met
zijn tijd van 2.23 op de 27,5 km.
Voor de statistieken: Ik ben 182ste van de 508 mannen geworden, en 190ste van alle 572 gefinishte marathonlopers.

Ik voel me heerlijk na deze inspanning.

Een marathon lopen is toch PRACHTIG

2 opmerkingen:

Geertje & Frank zei

Super hoor. Het was inderdaad vies koud, en de wind was heel gemeen. Complimenten!

Groet, Geertje

Anoniem zei

Heel herkenbaar
(en je bent weer mooi opgeveerd op het einde!)